W trosce o maksymalne zadowolenie z dokonanego w naszym sklepie zakupu należy przy odbiorze przesyłki zawsze sprawdź jej stan.
Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek jak bezpiecznie odebrać swoją przesyłkę:
1. Sprawdź dokładnie stan opakowania zewnętrznego:
- czy opakowanie nie jest uszkodzone, przedarte, wgniecione, przedziurawione lub zamoczone;
- czy taśmy zabezpieczające przesyłkę nie są poprzerywane lub poprzecinane.
2. Jeśli wszystko jest w porządku, podpisz list przewozowy. W przypadku, gdy została wybrana płatność za pobraniem przekaż kurierowi należną kwotę. W przypadku, gdy opakowanie zewnętrzne jest uszkodzone, koniecznie wpisz tę informację na liście przewozowym. Odbierz przesyłkę, ale nie zwalniaj jeszcze kuriera.
3. Po odebraniu paczki otwórz przesyłkę w obecności kuriera i sprawdź, czy dostawa jest kompletna (zgodna z dołączoną Specyfikacją wydania do zamówienia), a produkty nieuszkodzone. Gdyby kurier odmówił, poinformuj go, że w przypadku uszkodzenia, bądź niezgodności przesyłki z zamówieniem, będzie musiał przyjechać ponownie w celu spisania protokołu szkody.
4. Jeśli wygląd zewnętrzny paczki wzbudza twoje zastrzeżenia, poproś kuriera o sporządzenie protokołu szkody. Brak stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie stanu ilościowego lub jakościowego przesyłki przy odbiorze może mieć negatywny wpływ na wynik rozpatrzenia roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie. Poproś kuriera o protokół szkody.
5. Dopilnuj, aby:
- kurier wypełnił wszystkie pola protokołu szkody;
- w polu “uwagi” znalazły się wszystkie Twoje zastrzeżenia w sytuacji, gdy nie zgadzasz się z informacjami na protokole szkody;
- kurier sporządził protokół zgodnie ze stanem faktycznym przesyłki;
- protokół został wypełniony na miejscu. Niedopuszczalnym jest, aby kurier zjawił się z wypełnionym protokołem szkody, tylko do podpisu. W przypadku takiego działania bardzo prosimy o informację;
- kurier pozostawił Ci jeden egzemplarz wypełnionego protokołu.
6. Jeśli przesyłka wzbudziła Twoje zastrzeżenia już po odjeździe kuriera, skontaktuj się niezwłocznie z Biurem Obsługi Klienta przewoźnika (DHL lub FedEx) w celu zgłoszenia interwencji. Konsultant przyjmie zgłoszenie, zostanie nadany numer zgłoszenia i wyznaczona data wizyty kuriera w celu sporządzenia protokołu szkody.
7. O każdym zastrzeżeniu w stosunku do stanu opakowania lub zawartości przesyłki powiadom nas najpóźniej w ciągu 24 godzin. W tym celu wyślij do nas wiadomość (wraz z załącznikami) na nasz adres email znajdujący się na stronie
Kontakt. W wiadomości podaj numer zamówienia, napisz co się dokładnie stało. W załączeniu wyślij zdjęcia uszkodzonego opakowania z każdej strony (w szczególności uszkodzone miejsca) oraz wnętrza pudełka wraz z wypełnieniami (np. folie bąbelkowe, styropian itp.). Napisz także czy oczekujesz wymiany towaru, czy zwrotu pieniędzy.
O dalszym postępowaniu reklamacyjnym powiadomimy Cię drogą mailową.